Budowa kanału diagnostycznego

  • Home
  • Budowa kanału diagnostycznego

Poniżej przedstawiamy proces postawania kanału diagnostycznego dla Stacji Kontroli Pojazdów do i powyżej 3,5T – stacja okręgowa

1. Płyta denna kanału

Po wylaniu pierwszej warstwy „chudego betonu” układa się zbrojenie płyty dennej kanału. Następnie układamy przepusty technologiczne dla urządzeń diagnostycznych

Przekrój E-E rura typu Arot ø 160mm
Przekrój D-D rura typu Arot ø 110mm, lub PCV 110mm z kolankami 45°
Przekrój F-F rura typu Arot ø 110mm, lub PCV 110mm z kolankami 45°

Przepusty układamy między zbrojeniami płyty dennej, a następnie dokładamy pierwsze elementy zbrojenia ścian kanału. Pierwszy etap kończymy zalaniem płyty dennej kanału

Na drugim zdjęciu – na pierwszym planie widać przepust pod szarpak hydrauliczny (wraz z wysuniętą wnęką na agregat hydrauliczny) oraz przepustem typu Arot.

Na dalszym planie widać przepusty pod pozostałe urządzenia wykonane z rur PCV. Należy je wyprowadzić do poziomu posadzki zgodnie z wytycznymi zawartymi na rysunkach przekrojowych dla poszczególnych urządzeń.

BUDOWA KANALU RS AUTO 5

3. Zalewanie ścian kanału do wysokości około (minus 18 cm) od poziomu „0”

Na tym etapie wykonujemy dalszą część zbrojenia ścian kanału i posadzki oraz wnęki narzędziowo oświetleniowe (widoczne na pierwszym zdjęciu )

Wykorzystując w budowie szalunki systemowe miejsca na wnęki urządzeń musimy pozostawić puste, ponieważ ramy montażowe urządzeń wchodzą w światło kanału.

Na zdjęciu widoczne jest miejsce na rolki hamulcowe (przekrój D-D) wraz z wystającymi przepustami technologicznymi dla tego urządzenia. Na tym etapie jeszcze nie osadzamy HEB-a biegnącego wzdłuż obu krawędzi kanału kanału.

Na drugim zdjęciu nęka na agregat hydrauliczny urządzenia do szarpnięć kołami.

Wnękę wykonujemy zgodnie z projektem (przekrój E-E). Stanowi ona część urządzenia do szarpnięć kołami. Do jej dna doprowadzamy przepust z drugiej strony urządzenia
Przepust do zasilania Arot ø 70mm doprowadzamy do narożnika wnęki

.

BUDOWA KANALU RS AUTO 8
BUDOWA KANALU RS AUTO 9
BUDOWA KANALU RS AUTO 10A
BUDOWA KANALU RS AUTO 10B
BUDOWA KANALU RS AUTO 10C
BUDOWA KANALU RS AUTO 11
BUDOWA KANALU RS AUTO 12

Poniżej wygląd gotowych wnęk fundamentowych

BUDOWA KANALU RS AUTO 13A
BUDOWA KANALU RS AUTO 13D
BUDOWA KANALU RS AUTO 13B
BUDOWA KANALU RS AUTO 13C