Poniżej przedstawiamy proces postawania kanału diagnostycznego dla Stacji Kontroli Pojazdów do i powyżej 3,5T – stacja okręgowa
1. Płyta denna kanału
Po wylaniu pierwszej warstwy „chudego betonu” układa się zbrojenie płyty dennej kanału. Następnie układamy przepusty technologiczne dla urządzeń diagnostycznych
– Przekrój E-E rura typu Arot ø 160mm
– Przekrój D-D rura typu Arot ø 110mm, lub PCV 110mm z kolankami 45°
– Przekrój F-F rura typu Arot ø 110mm, lub PCV 110mm z kolankami 45°
Przepusty układamy między zbrojeniami płyty dennej, a następnie dokładamy pierwsze elementy zbrojenia ścian kanału. Pierwszy etap kończymy zalaniem płyty dennej kanału
Na drugim zdjęciu – na pierwszym planie widać przepust pod szarpak hydrauliczny (wraz z wysuniętą wnęką na agregat hydrauliczny) oraz przepustem typu Arot.
Na dalszym planie widać przepusty pod pozostałe urządzenia wykonane z rur PCV. Należy je wyprowadzić do poziomu posadzki zgodnie z wytycznymi zawartymi na rysunkach przekrojowych dla poszczególnych urządzeń.
2. Ściany boczne kanału i wentylacja nawiewna kanału diagnostycznego
Etap drugi polega na zalaniu ścian kanału do wysokości wnęk oświetleniowo – narzędziowych (około -75cm od punktu „0” posadzki)
Na tym etapie pamiętamy aby ułożyć instalację nawiewu powietrza do kanału. Wykonujemy ją z rur PCV ø 160mm z sześcioma wpustami umieszczonymi na wysokości do 20cm od dna kanału. Następnie poza kanałem łączymy te punkty w magistralę i wyprowadzamy pionowo przy ścianie bocznej pomieszczenia diagnostycznego tak, aby móc podłączyć do niej wentylator nawiewający powietrze do kanału.
Dodatkowo po drugiej stronie kanału w taki sam sposób wykonujemy instalację wyciągową powietrza z wpustami na wysokości 50cm od dna kanału.
3. Zalewanie ścian kanału do wysokości około (minus 18 cm) od poziomu „0”
Na tym etapie wykonujemy dalszą część zbrojenia ścian kanału i posadzki oraz wnęki narzędziowo oświetleniowe (widoczne na pierwszym zdjęciu )
Wykorzystując w budowie szalunki systemowe miejsca na wnęki urządzeń musimy pozostawić puste, ponieważ ramy montażowe urządzeń wchodzą w światło kanału.
Na zdjęciu widoczne jest miejsce na rolki hamulcowe (przekrój D-D) wraz z wystającymi przepustami technologicznymi dla tego urządzenia. Na tym etapie jeszcze nie osadzamy HEB-a biegnącego wzdłuż obu krawędzi kanału kanału.
Na drugim zdjęciu nęka na agregat hydrauliczny urządzenia do szarpnięć kołami.
Wnękę wykonujemy zgodnie z projektem (przekrój E-E). Stanowi ona część urządzenia do szarpnięć kołami. Do jej dna doprowadzamy przepust z drugiej strony urządzenia
Przepust do zasilania Arot ø 70mm doprowadzamy do narożnika wnęki
.
4. Osadzenie ram montażowych pod urządzenia diagnostyczne
a) Montaż HEB-a wzdłuż krawędzi kanału
Wzdłuż obu krawędzi kanału należy zamontować HEB, który będzie pełnił funkcję szyn jezdnych dla podnośnika kanałowego. Można zamontować go po całej długości kanału lub tylko w okolicach szarpaka hydraulicznego (w takim przypadku na pozostałej długości kanału montujemy sam kątownik zabezpieczający jego obrzeże).
Zaleca się montaż HEB-a na wysokości około (minus 2 cm) od poziomu „0”aby móc na nim ułożyć płytki ławy pomiarowej. Ułatwi to zachowanie poziomu ławy pomiarowej.
b) Płyta do wstępnej kontroli zbieżności (przekrój C-C)
Ramę urządzenia montujemy zgodnie z wymiarami z projektu (odległości, osiowość).
Górna krawędź ramy jest na poziomie „0” posadzki.
Ponieważ musimy zbliżyć ramę do osi kanału może być potrzeba wycięcia części HEB-a.
Doprowadzamy przepust technologiczny od centralnej jednostki sterującej z boku ramy oraz odwodnienie od dołu. Na koniec łączymy ramę ze zbrojeniem posadzki i szalujemy wnękę od środka.ka
c) Urządzenie do kontroli amortyzatorów (przekrój F-F)
Ramę urządzenia montujemy zgodnie z wymiarami z projektu (odległości, osiowość).
Górna krawędź ramy jest na poziomie „0” posadzki.
HEB dosunięty do krawędzi ramy urządzenia.
Doprowadzamy przepust technologiczny od prawej części urządzenia oraz od centralnej jednostki sterującej w przednim zewnętrznym narożniku dna ramy oraz odwodnienie od dołu.
Na koniec łączymy ramę ze zbrojeniem posadzki i szalujemy wnękę od środka.
d) Urządzenie do kontroli hamulców (przekrój D-D)
Ramę urządzenia montujemy zgodnie z wymiarami z projektu (odległości, osiowość).
Górna krawędź ramy jest na poziomie „0” posadzki.
HEB dosunięty do krawędzi ramy urządzenia.
Doprowadzamy przepust technologiczny od prawej części urządzenia oraz od centralnej jednostki sterującej w zewnętrznej części dna ramy oraz odwodnienie od dołu.
Na koniec łączymy ramę ze zbrojeniem posadzki i szalujemy wnękę od środka.a
e) Urządzenie do szarpnięć kołami (przekrój E-E)
Ramę urządzenia montujemy zgodnie z wymiarami z projektu (odległości, osiowość).
Górna krawędź ramy jest na poziomie „0” posadzki.
HEB dosunięty do krawędzi ramy urządzenia
Doprowadzamy przepust technologiczny od prawej części urządzenia oraz od wnęki na agregat hydrauliczny w centralnej części dna ramy. Odwodnienie obok.
Na koniec łączymy ramę ze zbrojeniem posadzki i szalujemy wnękę od środka
Poniżej wygląd gotowych wnęk fundamentowych